Klachten: inspiratiebron voor het Kwaliteitsprincipe Verbetering.
In het voorjaar heeft het NNK in het kader van de reeks ‘Basiskennis kwaliteitsmanagement’ samen met de VKIG - Vereniging van Klachtenfunctionarissen in ziekenhuizen en gezondheidszorg – een online ontmoeting georganiseerd over klachten & kwaliteit, hoe klachtenfunctionarissen en kwaliteitsprofessionals elkaar kunnen versterken en samen meer leren van klachten.
Aan deze ontmoeting hebben een groot aantal klachten- en kwaliteitsfunctionarissen deelgenomen. Lag de nadruk toen op de rol van de klachtenfunctionaris,
tijdens een 2e bijeenkomst gaan we vooral focussen op de rol en het instrumentarium van kwaliteitsprofessionals bij het samen leren van klachten.
Wat is precies het domein van de kwaliteitsprofessional als het gaat om klachten? Waar ligt de aansluiting tussen het domein van de kwaliteitsprofessional en dat van de klachtenfunctionaris. Wie is waarvoor verantwoordelijk en op welk moment wissel je informatie uit?
Met een inleiding en aan de hand van praktijkvoorbeelden gaan we hierover graag in gesprek met elkaar.
We kijken hoe de kwaliteitsprofessional helpt bij het identificeren van de onderliggende oorzaken van klachten en het ontwikkelen van duurzame oplossingen om ze aan te pakken.
We verkennen hoe klachtenfunctionarissen waardevolle feedback kunnen geven over de effectiviteit van de oplossingen waardoor de kans toeneemt dat patiënten/cliënten de oplossingen daadwerkelijk ervaren als een verbetering.
Naast #kwaliteitsfunctionarissen zijn ook collega #klachtenfunctionarissen en klachtenfunctionarissen van het #VKiG van harte welkom.
Lid van het Nederlands Netwerk voor Kwaliteitsmanagement (NNK) of niet, wel of geen ervaring: iedereen is van harte welkom!
Dinsdag 28 november 2023 19:30 tot 21:00 uur
Aanmelden via de website.